Gå til hovedsiden

5 klassiske feil nettbutikker gjør

Legg til rette for optimalisering ved å unngå disse fallgruvene – med konkrete tiltak for både deg som planlegger å selge på nett og som allerede er godt i gang.

Det er lett å lansere nettbutikk, men er det noe vi ser på våre kunder, unngår de som regel disse typiske fellene:

  1. Få eller ingen tydelige mål og manglende forankring i bedriften.
  2. Stoler for mye på kvaliteten på produktdata i forretningssystemer.
  3. Inkluderer funksjoner som ikke svarer til kunders behov.
  4. Utydelige returordninger.
  5. Frakt- og/eller betalingsløsninger som ikke svarer til kundenes forventning.

La oss dykke litt inn i hver enkelt og se hvordan du kan unngå disse selv, om du ikke allerede gjør det.

Ha en tydelig strategi hele bedriften kan stå bak

Vi har sett utallige ganger at netthandelsprosjekter har blitt satt igang uten at resten av bedriften er med, til tross for at de fleste ledd blir berørt av det i en eller annen grad. Skap forankring og engasjement i organisasjonen ved å …

Artikkelen ble skrevet av Visma Digital Commerce, som nå er blitt twoday. Hele saken finner du på den nye bloggen deres.

Les saken hos twoday