KGV (konkurransegjennomføringsverktøy) støtter deg som brukere gjennom hele anskaffelsesprosessen – fra tilbud til kontraktsinngåelse – uansett om du er oppdragsgiver eller leverandør. Som oppdragsgiver kan du enkelt lage elektroniske forespørsler, la leverandøren stille spørsmål og sende tilbud digitalt. Som innkjøper jobber du helt digitalt i strukturerte dokumenter som er enkle å dele med kollegaer.
4 ting du bør tenke på
Vi har listet opp 4 tips til hvordan du som jobber med innkjøp og annonsering av anskaffelser kan sikre deg et sikkert, trygt og oversiktlig KGV-verktøy for fremtiden.
1. Skytjeneste
Med en skytjeneste trenger du ikke noen egen IT-infrastruktur som krever vedlikehold. Du betaler bare for tjenesten så lenge du bruker den og all data er sikret av leverandøren din. Dette er både kostnadseffektivt og trygt!
2. Prosessbasert løsning
Sørg for at du velger en løsning som støtter oppdragsgiver og tilbyder gjennom hele prosessen slik at gjeldende lovgivning følges. Det skal ikke gå å gjøre feil med et godt systemstøtteverktøy!
3. En løsning du kan vokse i
Pass på å velge en løsning som kan vokse i samme fart som virksomheten din. Du kan lett starte med å sikre en digital KGV-prosess, men over tid vil du sikkert legge til flere og mer avanserte funksjoner, som for eksempel digital signering eller e-auksjon. Velg en fleksibel løsning som kan skreddersys etter dine og bedriftens behov.
4. Mulighet for flere brukere
Samarbeid gir stor merverdi i et systemstøtteverktøy som gjør innkjøpsgruppen mer effektiv. Pass på å velge en løsning der flere personer kan samarbeide rundt samme anskaffelser.