14. mars kom meldingen om «lockdown» i Oslo og Viken. Europris hadde på dette tidspunkt fylt opp butikkene med påskegodt og påskepynt i alle varianter, klar for påskesesongen. Det ble raskt kritisk for oss å få solgt butikkenes påskevarer, da 93 av Europris-butikkene måtte stenge grunnet koronarestriksjoner.
Slik beskriver Hege Gåsdal, Ecommerce Manager i Europris det, da en tredjedel av Europris, sammen med andre norske butikker, måtte låse døren på kundene sine.
Vi iverksatte raskt «ring, Vipps og hent» som ble promotert lokalt på butikkenes Facebook grupper. På tross av myndighetenes restriksjoner, ble butikkene raskt nedringt av trofaste kunder. Men vi trengte å gjøre noe med Klikk & Hent på europris.no for å avlaste telefonene og gjøre løsningen mer tilgjengelig for alle.
For å være like tilgjengelig som før, måtte man tenke nytt, for å utvide …
Artikkelen ble skrevet av Visma Digital Commerce, som nå er blitt twoday. Hele saken finner du på den nye bloggen deres.