Både regnskapsførere og konsulenter i Visma Services har deltatt i utviklingen av Kontohjelp.no, som leveres av DIBkunnskap AS selskapet bak oppslagsverket dib.
-«vi setter stor pris på og vil gjerne takke Visma-ansatte for det de har bidratt med ved å dele sine erfaringer som regnskapsførere med oss. Innspillene vi har fått har vært av stor betydning for hvordan produktet fremstår i dag», sier prosjektleder Karina Larsen i DIBkunnskap.
Autorisert regnskapsfører Ernst Fristad Nilsen på Visma-kontoret i Lillehammer synes det endelige produktet ser bra ut og synes det har vært flott å få være med å påvirke utviklingen av produktet. Han mener det er viktig at leverandører involverer sine kunder og brukere av tjenesten når de utvikler nye løsninger.
Teamleder Knut Olav Holt ved Visma-kontoret i Porsgrunn var også blant de som bidro med sine erfaringer og innspill.
Han mener Kontohjelp.no «ser veldig lovende ut» og tenker da særlig på hvordan man spesielt har ivaretatt behovet til en bokfører.
Rådgiverene i Visma Services var fornøyde men regnskapsførerene etterlyste noe mer til bokføring
Da alle regnskapsførere i Visma Services tok i bruk oppslagverket dib i 2013 var tilbakemeldingene svært positive når det gjaldt rådgivernes behov for informasjon og maldokumenter. På den annen side trengte produktet en del forbedringer for bedre å kunne tilfredsstille en bokførers behov.
-«de som bokfører opplevde at de fikk opp for mye informasjon og at det var vanskelig å navigere seg frem til den informasjonen de trengte» sier Holt.
Utviklingssjef Jarle Kjernlie Andersen i DIBkunnskap sier:
-«vi vil fortsette å ha en åpen dialog med våre brukere for å sikre at Kontohjelp.no har den beste brukeropplevelsen og oppslagene som norske bokførere trenger».
For spørsmål eller tilbakemeldinger på Kontohjelp.no ta gjerne kontakt på [email protected].