I LinkedIns årlige Talent Solutions Report fra 2016, som kartlegger rekrutteringstrender i Danmark, Norge, Finland og Sverige, sier 48 % at den største prioriteten er å rekruttere talentfulle og dyktige kandidater.
Bevissthet rundt selskapets merkevare, og et sterkt fokus på employer branding er viktige momenter i søken etter potensielle kandidater. Bruken av sosiale nettverk er også en nøkkelfaktor i denne prosessen.
Har du en strategi?
Målet er imidlertid ikke å tiltrekke seg absolutt alle kandidater, men de rette. Rekruttering av kandidater med mangfoldighet er en av topp-trendene som vil forme rekrutteringen de neste årene. Det å finne den aller beste, og den rette kandidaten for ditt selskap kan være vanskelig. En godt utarbeidet strategi er derfor viktig.
Men tar strategien høyde for hvordan ansettelsesvolumet vil endres over de neste årene? Hvor dyrt og tidkrevende dette kan bli? Er du forberedt på disse endringene? Ved å optimalisere rekrutteringsprosessen kan slike utfordringer unngås.
Tenk mobil
Rekrutteringsprosessen skal være kostnads- og tidsbesparende. EasyCruit er et enkelt og effektivt rekrutteringsverktøy som automatiserer og digitaliserer de vanlige rekrutteringsprosessene.
Tenk mobil og skill deg ut fra konkurrentene! Produktet integreres enkelt med selskapets webside og sosiale kanaler som LinkedIn, Xing og Facebook, slik at kandidater kan søke direkte fra sin mobil ved å bruke Dropbox eller Google Drive.
EasyCruit gjør det enklere å ansette til nåværende og fremtidige stillinger, hvilket reduserer tid og kostnader. Gjennom screening og ranking av tredjepartstesting kan du enklere velge de beste kandidatene. Løsningen krever minimal opplæring og har en lav implementeringskostnad.
Optimaliser og effektiviser rekrutteringsprosessen gjennom forenklet arbeidsflyt, maler og automatisk e-post svar.
Interessert i å vite mer om EasyCruit?
EasyCruit gjør rekrutteringsprosessen enkel og effektiv.