Som et større konsern har Visma førstehåndserfaring med utfordringer knyttet til innkjøp. Derfor tok vi en beslutning om å utvikle et felles innkjøpssamarbeid hvor vi fremforhandler markedets beste priser på vegne av oss selv og våre kunder. Sammen blir vi store, og en lang mer interessant forhandlingsparter for leverandørene. Vi kaller det Visma Fordel Bedrift.
Med Visma Fordel Bedrift får du tilgang til ferdig forhandlede innkjøpsavtaler hos 40 kvalitetsleverandører innen de fleste områder du trenger til din daglige drift. Uavhengig om du er en liten, mellomstor eller stor bedrift kan du nå oppnå store besparelser på dine innkjøp. Med våre rabatterte innkjøpsavtaler sparer du både tid og penger på innkjøp.
Innkjøpssamarbeid med Visma
Visma Fordel Bedrift er blitt Nordens største innkjøpssamarbeid. Visma forhandler innkjøpsavtaler på vegne av 13 000 kunder med et samlet forbruk på 3 milliarder per år. Det å forhandle innkjøpsavtaler på vegne av 13 000 kunder gjør at Visma oppnår stordriftsfordeler det er vanskelig å oppnå alene.
Visma Fordel Bedrift er vårt produkt til små, mellomstore og store bedrifter. Her kan din bedrift spare opptil 70 % på sine innkjøp.
Kostnadseffektive innkjøp gir flere ressurser til virksomheten. Ifølge Bjørn Korstvedt, Controller i Redningsselskapet, har de effektivisert sine innkjøp og gjort besparelser i hundretusenkronerklassen.
Sikre din bedrift markedets beste innkjøpsavtaler
Visma har i dag avtale med ca. 40 ledende leverandører som omfatter det fleste innkjøpsområder. Gjennom Visma Fordel Bedrift får du tilgang til rabatter hos de leverandørene som dekker behovene bedrifter har i hverdagen.
Avtalene Visma har med våre leverandører benchmarkes og reforhandles fortløpende for å sikre at kundene får de beste innkjøpsavtalene på markedet.
«Samarbeidet med Visma sparer oss for masse jobb. Vi slipper å sjekke leverandører, forhandle eller reforhandle, og likevel er vi sikret markedets beste innkjøpsavtaler.»
Monica Austad, administrasjonskoordinator i Negotia.
Enkelt å bruke
En annen utfordring knyttet til innkjøp er å sikre at de ansatte benytter seg av de riktige leverandørene slik at virksomheten får de avtalte rabattene. Ansatte som er mye på reise, uklarheter knyttet til rettigheter og at de ansatte sitter på ulike steder av landet kan være årsaker til administrasjonen knyttet til bruk av avtalen bli komplisert og tidkrevende.
Som kunde av Visma Fordel Bedrift får man tilgang til vår nettbaserte innkjøpsportal. Her er alle innkjøpsavtalene samlet på ett sted. Som administrator kan du også legge til brukere, egne avtaler og eventuelle merknader for dem som kun skal bestille. Det er også mulig å styre hvilke rettigheter den enkelte bruker skal ha.
Den nettbaserte Innkjøpsportalen gjør det enkelt og rimelig for deg og dine ansatte å håndtere bedriftens innkjøp. Dermed kan du og dine ansatte prioritere å bruke tid på egen kjernevirksomhet, fremfor å holde orden på bedriftens innkjøp.
Les mer om Visma Fordel Bedrift.