Her blandes det begreper. Det er fakturanummer som går tilbake fra Visma til Komtek, ikke ordrenummer.
Ja, det er helt korrekt. Det blir to pdf-vedlegg. Jeg antar at det eldstre, det første mangler adressen/poststed, men ikke nr 2. På denne måten vil du også ha hele historikken på hva som er skjedd. Det vil være pdf som blir distribuert etter korrigert adresse som går ut til kunde selvsagt.
Det finnes dessverre ingen god rapport for dette. Det finnes en rapport i modul Økonomi "Fakturanotater", men den er ikke god nok til ditt formål. Vil anbefale deg å melde dette som et endringsønske på Community.
Huk av for EHF-purring og trykk knappen ''Oppdater''.
Den nye bilagstypen krever at du har en faktura som motpost. Den "gamle" typen gir deg mulighet til å føre mot reskontro uten at det finnes faktura på den ansatte fra før av, forutsatt at dere har egne reskontroer på de ansatte naturligvis. Husk at det dere fyller ut i fakturanummerfeltet må være unikt på reskontroen. Dersom samme fakturanummer gjenbrukes på reskontroen vil den ikke komme opp til remittering.
Anbefaler å legge dette til idèbank i Community!
Ved stopp i serverjobber kan årsaken være at programserver ikke kjører som den skal etter f.eks. etter en windows-oppdatering og omstart. Start med å kontakte lokal-it og be de restarte broker-service på programserver - det løser ofte problemet.
Det er avhukninsboksen som heter "Tildel nummer automatisk" når du har trykket på reskontro og opprett ny. Huker du av i den boksen så vil reskontroen få fiktivt nr = reskontonummer i stedet for org.nr/fødselsnr i søkenummerfeltet inne på reskontroen.
Dette er en feil på fakturalinjene i utgangspunktet og da er det nok ingen annen måte å gjøre dette på enn det du har gjort, annulere faktura. Husk å ta utskrift/lagre dokumentasjon på det som evnt slettes av fakturaer. Tips? Lagre denne dokumentasjonen sammen med debetjournalen som fakturaen hører til, da har du all sporbarhet samlet.
Dette sjekkes ikke. Vi anser at sjekken mot mva-registeret er det klart viktigste. Hvis dette er et ønske kan det legges inn i Idébanken.
Valget "Overstyre distribusjonskanal" gjelder ikke for Avtalegiro. Gjelder kun for de andre digitale kanaler som eFaktura, Digital Postkasse og ePost. Du kan imidlertid via rutinen "Tilfeldig fakturering" ta bort avhuking for "Generer avtalegirofaktura", - vær da obs på at det gjelder for alle eventuelle avtalegirofakturaer i kjøringen. Hvis du i tillegg feks har valgt "Lokal utskrift" på tilleggsinformasjon kunder så blir kanalen "Blankett".
Dette styres på oppgavetypen som vist i foredraget. Se for øvrig heftet Nyheter og forbedringer 2019.2 som ligger under nedlastninger på community hvor endringen er omtalt.
Reskontrogrupper kan pr d.d. ikke kobles ved oppretting av leverandør ute i eBilag. Oppfordrer deg til å legge det inn som en ide i idebanken.
Jeg hadde ikke opprettet flere regnskapsår, men brukt perioder innenfor det aktuelle året. Dvs at du i realiteten har et 12 års spenn å arveide på.
Det stemmer at Visma aksesspunkt er en forutsetning for fakturasjekk.
Forutsetter at du kjenner til løsningen i windowsmodulen. Det er akkurat det samme feltet som i windowsmodulen, feltet "Kontaktinformasjon". MEN, obs det er viktig at når faktureringen gjennomføres at det kjøres pr kunde/kontaktinformasjon. Dette valget kan settes fast på kunde i kombinasjon med oppdragsgiver i menyvalget Grunndata>Kunder>Tilleggsinformasjon kunder. Søke opp aktuell kunde, velge hvilken oppdragsgiver og deretter avhuke for "Metode ved splitt i fakturering". Da vil dette valget pr kunde/oppdragsgiver overstyre det som evnt velges i selve faktureringsbildet. Trenger du ytterligere forklaring/bistand ta kontakt med Support.
Det er ingen kunder pr. i dag som har en integrasjon mot frie beløpstyper.Nb! Det er mulig å benytte ebudsjett til registrering av frie beløpstyper/alternativ budsjett. Ved overføring til økonomi kan du velge alternativ budsjett og ikke budsjett
En slik bruker med initialer må opprettes manuelt.
Denne endringen gjelder både for innlån og utlån. Du kan sjekke hvilken versjon du har under øvre meny HJELP - Om Visma enterprise Inn og utlån
Det er pr. i dag ikke noe kjent utviklingspunkt på slik funksjonalitet i løsningene våre. Foreslår at du legger inn et ønske om slik funksjonalitet i "Idè-banken" i Community.