Næringsbarometeret - tar tempen på BedriftsNorge
Næringsbarometeret er en halvårlig spørreundersøkelse utført av Visma, som sendes ut til 20 000 små og mellomstore bedrifter i Norge. Her tar vi temperaturen på hvilke utsikter bedriftene har i forhold til sin forretningsdrift. Målet er å kartlegge trender og forskjeller i forventinger innen salg og innkjøp.
Vårens undersøkelse ble gjennomført i perioden 10.-17. mars 2014. Her presenterer vi løpende sentrale funn og resultater fra undersøkelsen.
Ønsker du den fulle rapporten av vårens Næringsbarometer? Få rapport her.
|
|
|
|
|
|
Miljøhensyn viktig når norske bedrifter gjør innkjøp23. mai 2014
Over halvparten av norske bedrifter tenker på miljøet når de gjør innkjøp, ifølge Næringsbarometeret. Det er store regionale forskjeller, men snittet i Norge er høyere enn tilsvarende i Sverige.
|
|
Optimistisk trend for 201420. mai 2014 |