BTI - Bedre tverrfaglig innsats
En samarbeidsmodell som sikrer koordinert innsats overfor barn, unge og familier.
BTI (Bedre tverrfaglig innsats) er en samarbeidsmodell for tidlig intervensjon og tverrfaglig samarbeid. Den er egnet for tjenester som møter barn, unge og foresatte det er knyttet undring eller bekymring. BTI består av to hovedelementer; en handlingsveileder og Stafettloggen. Hensikten med BTI-modellen er å kvalitetssikre helhetlig og koordinert innsats uten at det blir brudd i oppfølgingen.
Nivå 3 Tverrfaglig samarbeid mellom flere tjenester
Nivå 2 Tverrfaglig samarbeid mellom to tjenester
Nivå 1 Tidlig innsats innenfor enkelt tjenesten
Nivå 0 Avklaringer om grunn til bekymring
Samtykket fra foresatte er sentralt i arbeidet med bedre tverrfaglig innsats, og i henhold til Helsedirektoratets vurdering er formålet med Stafettlogg ikke helsehjelp til den aktuelle, og at behandlingen av opplysninger derfor ikke er regulert av pasientjournalloven. Med dette som grunnlag, anfører Helsedirektoratet at BTI som metode og etablering av Stafettlogg kan gjøres på bakgrunn av et uttrykkelig samtykke fra den enkelte.
Med Visma Flyt Samspill får du samhandlingsverktøyet du trenger for målrettet arbeid med blant annet BTI. I tillegg til å tilfredsstille alle krav tilfører den en helt ny dimensjon i arbeidet med planen. Fra å være papirbasert og statisk plan i en skuff, har BTI og Stafettloggen blitt et dynamisk og levende hjelpemiddel, som utnytter de mulighetene et nettbasert verktøy gir.
Hvis du ønsker å lese mer om Stafettloggen i Visma Flyt Samspill kan du gjøre det her.
Under ser du et utvalg av anbefalte bloggartikler vi håper du vil like. God lesing!
Bakgrunnen for barnevernsreformen, som også omtales som en oppvekstreform, har vært et behov for å løse utfordringer knyttet til samarbeidet mellom stat og kommune. Tanken er at staten skal støtte opp under kommunenes arbeid. En nasjonal koordineringsgruppe ledet av Bufdir skal sørge for at reformen blir gjennomført på en god måte lokalt. Reformen understøttes også av annet regelverk.
Personlig oppfølging, flere tiltak innen yrkesfag og økt fokus på tidlig innsats. Kan den nye opplæringsloven motvirke frafallet i skolen?
Vi mener teknologi kan senke terskelen for å komme i gang med tidlig innsats og tverrfaglig samarbeid. Og hjelpe de som er i ferd med å falle utenfor.
Vurderer du våre løsninger og ønsker en uformell prat? Vi hjelper deg gjerne!
Har du problemer med logg inn, ta kontakt med systemforvalter i din enhet. Visma har ikke tilgang til å administrere påloggingsrutiner for den enkelte bruker.